Zarządzanie za pomocą zapachu
11 lipca 2014, 09:47Dzikie goryle nizinne (Gorilla gorilla gorilla) wykorzystują w komunikacji zapach.
Co przeszkadza ćmie?
27 czerwca 2014, 09:09Silne zapachy, zarówno naturalne jak i sztuczne, mogą przeszkadzać owadom zapylającym w odnalezieniu kwiatów. Naukowcy z Uniersity of Arizona i Univeristy of Washington odkryli, że zarówno zanieczyszczenia emitowane przez człowieka, jak i naturalne zapachy przyrody, mogą stanowić problem dla zapylaczy.
Prehistoryczna Kaplica Sykstyńska wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa
24 czerwca 2014, 09:45Znana z najstarszej naskalnej galerii Europy Jaskinia Chauveta z doliny Rodanu została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Bakterie zapraszają na owocową ucztę
17 kwietnia 2014, 10:52Larwy muszek owocowych ciągną do zapachu owoców już zasiedlonych przez larwy, bo tak działają na nie bakterie z organizmów pobratymców.
Zapach ciała ujawni, czy było się szczepionym
3 kwietnia 2014, 12:35Woń ciała zmienia się po szczepieniu.
Szczurzy mózg pamięta bodźce działające w czasie znieczulenia ogólnego
20 marca 2014, 07:09Szczurzy mózg może pamiętać zapachy, z którymi zetknął się podczas znieczulenia ogólnego.
Nagradzający zapach znajomego człowieka
19 marca 2014, 13:39Psi ośrodek nagrody (jądro ogoniaste) reaguje silniej na zapach znajomych ludzi niż na wonie znanych psów.
Zagrają po wielu tysiącach lat i zamilkną na zawsze
18 marca 2014, 07:38Już wkrótce Orchestre national de France zagra na oryginalnych instrumentach z neolitu. Nie chcąc zniszczyć dziedzictwa kulturowego, zdecydowano, że będą tylko 3 koncerty (dwa w sobotę 22 marca i jeden w poniedziałek 24 marca). Potem eksponaty z 8000-2500 r. p.n.e. wrócą do muzeum.
Pająk chroni się przed pająkiem, wykorzystując pająkożerne mrówki
13 marca 2014, 10:39Skakun Phintella piatensis zabezpiecza się przed atakami rozsnuwaczowatych, mieszkając z jadającymi pająki mrówkami Oecophylla smaragdina.
Awantura o Dawida z karabinem snajperskim
10 marca 2014, 09:03ArmaLite, amerykańska firma produkująca broń, wykorzystała w swojej kampanii reklamowej wizerunek Dawida Michała Anioła. Wzbudziło to spore poruszenie zarówno wśród włoskich specjalistów ds. dziedzictwa narodowego, jak i polityków.